دوره بین‌المللی مربیگری ورزشی ویژه مراکز پزشکی و توانبخشی

375 یورو

ویژه مراکز پزشکی و توانبخشی

آکادمی بین المللی فیتنس آلمان

اعتبارات بین‌المللی دوره :

🔴 تأییدیه از سازمان ثبت مربیان فیتنس و تناسب اندام امارات متحده عربی
(نهاد قانونی اعطای مجوز فعالیت رسمی به مربیان در باشگاه‌های دارای مجوز دولتی در امارات)

🔴 تأییدیه از مرجع رسمی آموزش و صدور گواهینامه‌های مربی‌گری ورزشی بریتانیا با اعتبار بین‌المللی (قابل پذیرش در بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله بریتانیا، کشورهای اروپایی، کلیه کشورهای عربی، کانادا و استرالیا)

بخش های دوره :

این دوره به صورت ترکیبی از آفلاین، آنلاین و حضوری اجرا می‌شود.

بخش آفلاین: ؟

بخش آنلاین: ؟

بخش حضوری: ؟

درباره دوره:

◼️ دوره بین‌المللی مربیگری ورزشی ویژه مراکز پزشکی و توانبخشی سطح 3

با تمرکز بر تمرین‌درمانی برای بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی، چاقی، و اختلالات اسکلتی–عضلانی

مخاطبان دوره (این دوره برای چه کسانی مفید است) :

◼️ مناسب برای مربیانی که قصد فعالیت حرفه‌ای در کنار پزشکان، فیزیوتراپیست‌ها و تیم‌های درمانی دارند

◼️ ایده‌آل برای باشگاه‌های تخصصی، مراکز توانبخشی، و پروژه‌های فیتنس‌تراپی پزشکی

فرصت ویژه شغلی :

🎯 مناسب برای مربیان فیتنس، کارشناسان حرکات اصلاحی، دانش‌آموختگان تربیت بدنی، و علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه تمرین‌درمانی و سلامت‌محور

📩 ظرفیت محدود – پیش‌ثبت‌نام فقط از طریق تماس مستقیم یا وب‌سایت رسمی

پیش‌نیازها :

دارا بودن یکی از مدارک زیر الزامی میباشد:

◼️ دارا بودن مدرک مربیگری Fitness Instructor (سطح 2 REPS امارات)

◼️ دارا بودن مدرک مربیگری Group Fitness Instructor (سطح 2 REPS امارات)

◼️ دارا بودن مدرک مربیگری Personal Trainer (سطح 3 REPS امارات)

◼️ دارا بودن مدرک مربیگری Pilates Matwork Instructor (سطح 3 REPS امارات)

◼️ دارا بودن مدرک مربیگری Yoga Teacher (سطح 3 REPS امارات)

ارزیابی و آزمون :

◼️ آزمون چندگزینه‌ای

◼️ تمرین کلاسی

◼️ ارائه‌ی عملی

◼️ ارزیابی جلسه و خودارزیابی

محتوای دوره :

واحد ۱: آناتومی و فیزیولوژی برای تمرین و سلامت

خروجی یادگیری معیارهای ارزیابی
۱. درک قلب و سیستم گردش خون و ارتباط آن با ورزش و سلامت ۱.۱. توضیح عملکرد دریچه‌های قلب
۱.۲. توصیف گردش خون کرونری
۱.۳. توضیح اثر بیماری‌ها بر ساختار و عملکرد رگ‌ها
۱.۴. توضیح تأثیرات کوتاه‌مدت و بلندمدت ورزش بر فشار خون، از جمله اثر والسالوا
۱.۵. توضیح فواید و ریسک‌های تمرین هوازی/استقامتی برای قلب
۱.۶. تعریف دسته‌بندی فشار خون و خطرات سلامتی مربوطه
۲. درک سیستم اسکلتی-عضلانی و ارتباط آن با ورزش ۲.۱. توضیح ساختار سلولی فیبرهای عضله
۲.۲. شرح نظریه فیلامان لغزان
۲.۳. توضیح تأثیر انواع مختلف تمرین بر نوع فیبر عضلانی
۲.۴. شناسایی محل اتصال عضلات اصلی
۲.۵. نام بردن، مکان‌یابی و توضیح عملکرد عضلات اسکلتی در فعالیت بدنی
۲.۶. شناسایی محورها و صفحات آناتومیکی در ارتباط با حرکات مفصلی و تمرینات مختلف
۲.۷. توضیح حرکات مفصلی حاصل از انقباض گروه‌های عضلانی خاص
۲.۸. توصیف ساختار مفصل از نظر دامنه حرکت و خطر آسیب
۲.۹. توصیف پتانسیل حرکتی مفصل و حرکات آن
۲.۱۰. توصیف ساختار کمربند لگنی و عضلات و رباط‌های مرتبط
۳. درک وضعیت بدنی و پایداری مرکزی ۳.۱. توصیف ساختار و عملکرد رباط‌ها و عضلات پایدارکننده ستون فقرات
۳.۲. توصیف تغییرات عضلات موضعی به دلیل کمبود پایداری
۳.۳. توضیح اثرات احتمالی چاقی شکمی و وضعیت بد بر بازدهی حرکت
۳.۴. بیان مشکلاتی که ممکن است در نتیجه انحرافات وضعیتی ایجاد شود
۳.۵. توضیح اثرات تمرینات پایداری مرکزی و پتانسیل آسیب یا تشدید مشکلات
۳.۶. بررسی مزایا، خطرات و کاربردهای انواع کشش: ایستا (فعال/منفعل)، پویا، PNF
۴. درک سیستم عصبی و ارتباط آن با تمرین ۴.۱. توصیف نقش CNS و PNS (سیستم عصبی مرکزی و محیطی)
۴.۲. شرح انتقال پیام عصبی
۴.۳. ساختار و عملکرد نورون
۴.۴. نقش واحد حرکتی
۴.۵. روند جذب واحد حرکتی و اهمیت اندازه و تعداد فیبرهای عضلانی
۴.۶. نقش گیرنده‌های عضلانی و رفلاکس کششی
۴.۷. مهار متقابل و اهمیت آن در تمرین
۴.۸. سازگاری‌های عصبی-عضلانی مرتبط با تمرین
۴.۹. فواید هماهنگی عصبی-عضلانی در عملکرد ورزشی
۵. درک سیستم درون‌ریز و ارتباط آن با تمرین و سلامت ۵.۱. توصیف عملکردهای سیستم درون‌ریز
۵.۲. شناسایی غدد اصلی سیستم درون‌ریز
۵.۳. عملکرد هورمون‌ها: هورمون رشد، تیروئید، کورتیکواستروئیدها، کاتکولامین‌ها، انسولین، گلوکاگون
۶. درک سیستم‌های انرژی و ارتباط آن با تمرین ۶.۱. نقش سیستم‌های انرژی بسته به مدت، نوع و شدت تمرین
۶.۲. شناسایی محصولات جانبی سه سیستم انرژی و نقش آن‌ها در خستگی عضلانی
۶.۳. تأثیر تمرین استقامتی یا روش‌های پیشرفته بر استفاده از سوخت در تمرین

واحد ۲: عملکرد حرفه‌ای برای مربیان ارجاع به ورزش

خروجی یادگیری معیارهای ارزیابی
۱. درک نقش و اهمیت ارجاع به ورزش، سیاست‌ها و اسناد کلیدی ۱.۱. توضیح نقش ارجاع به ورزش در صنعت تناسب اندام و بخش سلامت
۱.۲. ارزیابی نقش عمومی ورزش در کاهش خطر بیماری و مدیریت شرایط پزشکی
۱.۳. مرور نکات کلیدی سیاست‌های دولتی مرتبط با برنامه‌های ارجاع به ورزش
۱.۴. مرور استانداردهای حرفه‌ای و عملیاتی مربوط به ارجاع به ورزش
۲. درک نقش‌ها و مسئولیت‌ها در یک برنامه ارجاع به ورزش ۲.۱. توضیح نقش‌های پزشکان، متخصصان سلامت و مربیان در برنامه ارجاع
۲.۲. تعریف محدوده فعالیت مربی تناسب اندام و مرزهای بین حرفه‌ای در برنامه ارجاع
۲.۳. شرح نحوه برخورد با بیمارانی که شرایط خارج از حیطه مربی دارند
۲.۴. توضیح زمان ارجاع به متخصص دیگر یا ارجاع‌کننده اولیه
۲.۵. توضیح نحوه شناسایی ارجاع‌های نامناسب
۲.۶. توضیح اهمیت نپذیرفتن بیمارانی که پزشک آن‌ها را از تمرین منع کرده است
۲.۷. توضیح اهمیت ارتباط حرفه‌ای مؤثر بین تخصص‌ها
۳. درک ساختار سیستم سلامت در بریتانیا ۳.۱. توصیف نقش گروه‌های کمیسیون‌گذاری بالینی (CCGs)
۳.۲. شناسایی اسناد و سیاست‌های کلیدی سلامت و تأثیر آن‌ها بر سیستم سلامت مرتبط با ارجاع به ورزش
۴. درک فرآیند ارجاع به ورزش ۴.۱. توضیح فرآیند دریافت بیمار ارجاع‌شده از یک متخصص سلامت
۴.۲. توصیف پروتکل مشاوره اولیه با بیمار
۴.۳. توصیف اصول پایش بیمار و جمع‌آوری داده
۴.۴. مرور الزامات قانونی-پزشکی مرتبط با نقش مربی ارجاع به ورزش
۵. درک اصول و فرآیندهای ثبت سوابق ۵.۱. توضیح نحوه حفظ محرمانگی بیمار در برنامه ارجاع
۵.۲. توضیح مفهوم حفاظت از داده‌ها
۵.۳. شرح مفهوم اعتبار و قابلیت اطمینان در اندازه‌گیری‌ها
۵.۴. توضیح نحوه ارزیابی کیفیت و قابلیت اعتماد داده‌ها و شواهد
۶. درک رویکرد مبتنی بر بیمار ۶.۱. توضیح تأثیر ارتباط کلامی و غیرکلامی، ظاهر و زبان بدن بر برداشت بیمار
۶.۲. توصیف مهارت‌های مشاوره‌ای مختلف
۶.۳. توضیح اصطلاح «رفتارهای مرتبط با سلامت»
۶.۴. شرح مفهوم «مرکز کنترل» (Locus of Control)
۷. درک نحوه پایش موفقیت برنامه ارجاع به ورزش ۷.۱. توصیف تکنیک‌هایی برای پایش موفقیت بیمار و برنامه
۷.۲. شرح اهمیت ارزیابی و پایش در ارجاع به ورزش
۸. درک اصول طبقه‌بندی ریسک در ارجاع به ورزش ۸.۱. توصیف اصول طبقه‌بندی ریسک
۸.۲. توضیح استفاده فعلی از ابزارهای طبقه‌بندی ریسک در برنامه‌های ارجاع

واحد ۳: آشنایی با شرایط پزشکی برای ارجاع به تمرینات ورزشی

خروجی‌های یادگیری معیارهای ارزیابی
1. درک ویژگی‌های بالینی شرایط پزشکی مرتبط با ارجاع به ورزش 1.1 توصیف پاتوفیزیولوژی، علائم و نشانه‌های بالینی بیماری‌های مشخص
1.2 توصیف تغییرات در پاتوفیزیولوژی و علائم با پیشرفت بیماری
1.3 توصیف علل شایع بیماری‌های مشخص‌شده
2. آشنایی با روش‌های درمان پذیرفته‌شده 2.1 شناسایی داروها، جراحی یا مداخلات درمانی رایج با استفاده از منابع معتبر
2.2 توصیف اثرات مطلوب و عوارض جانبی داروها بر واکنش بدن به تمرین
2.3 توضیح نقش اصلاح سبک زندگی از جمله تغذیه و فعالیت بدنی در کنار درمان پزشکی
3. درک رابطه بین ورزش و شرایط پزشکی مشخص 3.1 توضیح خطرات ورزش برای بیماران
3.2 توضیح مزایای ورزش برای بیماران
3.3 ارزیابی خطرات در مقابل مزایای ورزش برای بیماران
4. درک نحوه برنامه‌ریزی تمرین ایمن و مؤثر 4.1 مرور دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های تمرینی برای شرایط پزشکی مشخص
4.2 شناسایی ملاحظات لازم در هنگام وجود هم‌زمان چند بیماری (هم‌ابتلایی)

واحد ۴: به‌کارگیری اصول تغذیه در یک برنامه فعالیت بدنی

خروجی‌های یادگیری معیارهای ارزیابی
1. درک اصول تغذیه 1.1 توصیف ساختار و عملکرد دستگاه گوارش
1.2 توضیح اصطلاحات کلیدی تغذیه مانند رژیم، تغذیه سالم، تغذیه، رژیم متعادل
1.3 توصیف عملکرد و متابولیسم مواد مغذی درشت و ریز
1.4 توضیح گروه‌های اصلی غذایی و مواد مغذی مربوطه
1.5 شناسایی ارزش کالری مواد مغذی
1.6 توضیح اصطلاحات رایج در تغذیه از جمله DRV، RDA، RDI، شاخص گلیسمی
1.7 تفسیر اطلاعات برچسب‌های مواد غذایی
1.8 توضیح اهمیت تهیه غذای سالم
1.9 توضیح رابطه تغذیه، فعالیت بدنی، ترکیب بدن و سلامت شامل: ارتباط با بیماری‌ها، کلسترول، انواع چربی
2. درک راهنماهای اصلی مرتبط با تغذیه 2.1 شناسایی متخصصان و سازمان‌های حرفه‌ای مرتبط با تغذیه
2.2 توضیح توصیه‌های تغذیه سالم جهت رژیم سالم
2.3 توصیف اصول و ویژگی‌های کلیدی راهنمای ملی غذایی
2.4 تعریف اندازه‌های وعده غذایی در چارچوب مدل ملی غذایی
2.5 توضیح روش‌های دسترسی به منابع معتبر تغذیه‌ای
2.6 تمایز بین دانش علمی مبتنی بر شواهد و ادعاهای بازاری غیرمعتبر
3. درک شیوه توصیه‌شده ملی برای ارائه مشاوره تغذیه‌ای 3.1 توضیح حدود حرفه‌ای در ارائه مشاوره تغذیه‌ای به مراجعان
3.2 توضیح اهمیت آگاه‌سازی درباره خطرات رژیم‌های مد و غیرعلمی
3.3 ارزیابی اثرات محدودیت شدید کالری، کاهش/افزایش وزن
3.4 شناسایی افراد در معرض خطر کمبود تغذیه‌ای
3.5 توضیح نقش فرهنگ و مذهب در مشاوره تغذیه‌ای
3.6 توصیف ایمنی، اثربخشی و موارد منع مکمل‌های پروتئین و ویتامین
3.7 توضیح علت نیاز به ارجاع تحلیل‌های پیچیده تغذیه‌ای به کارشناس تغذیه ثبت‌شده
4. درک رابطه تغذیه و فعالیت بدنی 4.1 تعریف نقش کربوهیدرات، چربی و پروتئین در تولید انرژی هوازی/بی‌هوازی
4.2 توضیح اجزای مصرف انرژی و معادله تعادل انرژی
4.3 توضیح روش تخمین نرخ متابولیسم پایه (BMR)
4.4 برآورد نیاز انرژی براساس سطح فعالیت و عوامل دیگر
4.5 شناسایی مصرف انرژی فعالیت‌های مختلف
4.6 ارزیابی نیازهای تغذیه‌ای و آب‌رسانی برای مراجعان فعال
5. درک نحوه جمع‌آوری اطلاعات تغذیه‌ای 5.1 توضیح اهمیت دریافت رضایت آگاهانه
5.2 توصیف اطلاعات لازم برای مشاوره تغذیه‌ای
5.3 توضیح تبعات قانونی و اخلاقی جمع‌آوری اطلاعات تغذیه‌ای
5.4 معرفی فرمت‌های مختلف ثبت اطلاعات
5.5 توضیح اهمیت محرمانگی اطلاعات
5.6 توصیف مسائل حساس هنگام گردآوری اطلاعات
5.7 معرفی روش‌های مختلف سنجش ترکیب بدن و ریسک سلامتی
6. درک نحوه استفاده از اطلاعات تغذیه‌ای 6.1 توصیف روش‌های پایه ارزیابی رژیم غذایی
6.2 تحلیل و تفسیر اطلاعات جمع‌آوری‌شده در چارچوب مدل ملی غذایی
6.3 تفسیر اطلاعات ارزیابی ترکیب بدن و ریسک وزنی
6.4 توضیح روش انتقال اطلاعات به مراجع با حساسیت مناسب
6.5 تشخیص نشانه‌های اختلال تغذیه‌ای و الگوی تغذیه سالم
6.6 توصیف نکات کلیدی در راهنمای مدیریت اختلالات تغذیه‌ای
6.7 تشریح زمان ارجاع به پزشک یا متخصص تغذیه ثبت‌شده
7. درک اصول تعیین هدف تغذیه‌ای با مراجعان 7.1 به‌کارگیری اصول هدف‌گذاری در مشاوره تغذیه‌ای
7.2 تبدیل اهداف تغذیه‌ای به توصیه‌های ساده مطابق راهنماهای ملی
7.3 تشخیص زمان مناسب برای درگیر کردن دیگران در تعیین هدف
7.4 شناسایی افراد دخیل در تعیین هدف
7.5 شناسایی موانع تحقق اهداف تغذیه‌ای
7.6 استفاده از راهبردهای انگیزشی برای پیشگیری از ترک برنامه
7.7 نیاز به ارزیابی مجدد ترکیب بدن و پارامترهای سلامتی
8. توانایی جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات تغذیه‌ای 8.1 جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز جهت توصیه‌های تغذیه‌ای مناسب
8.2 ثبت اطلاعات و اهداف تغذیه‌ای در فرمت مناسب
8.3 تحلیل اطلاعات بر اساس وضعیت فعلی و اهداف مراجع
9. توانایی به‌کارگیری اصول تغذیه در برنامه تمرینی 9.1 استفاده از منابع معتبر برای تعیین اهداف تغذیه‌ای
9.2 طراحی و توافق بر اهداف مطابق با تجزیه‌وتحلیل و راهنماهای ملی
9.3 اطمینان از هماهنگی اهداف تغذیه با اجزای دیگر برنامه
9.4 توافق بر نقاط بازبینی با مراجع
9.5 بررسی درک مراجع از توصیه‌های تغذیه‌ای در برنامه تمرین
9.6 پایش، ارزیابی و بازبینی پیشرفت تغذیه‌ای

واحد ۵: برنامه‌ریزی برای دوره‌های ورزشی ارجاعی با بیماران

خروجی‌های یادگیری معیارهای ارزیابی
1. درک نحوه آماده‌سازی برای اجرای برنامه ارجاع به ورزش 1.1 توصیف منابع مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های ارجاع به ورزش برای افراد و گروه‌ها، شامل:
• محیط تمرین
• تجهیزات قابل حمل
• تجهیزات ثابت
1.2 توضیح نحوه کار در محیط‌هایی که به‌طور خاص برای تمرین طراحی نشده‌اند
2. درک اهمیت تغییر رفتار بلندمدت برای بیماران ارجاعی 2.1 توضیح اینکه چرا بیماران باید مزایای سلامت برنامه‌های ساختاریافته ارجاع را درک کنند
2.2 توضیح اهمیت همکاری مربی با بیماران برای توافق بر اهداف، برنامه‌ها و تطبیق‌ها
2.3 توضیح اهمیت تغییر رفتار بلندمدت در بهبود سلامت و تناسب‌اندام بیماران
2.4 توضیح راه‌های تشویق بیماران به تعهد در برابر تغییر بلندمدت
3. درک اصول گردآوری اطلاعات برای طراحی برنامه تمرینی 3.1 توضیح اصول رضایت آگاهانه
3.2 خلاصه‌سازی اطلاعاتی که باید از بیمار دریافت شود
3.3 توضیح نحوه انتخاب مناسب‌ترین روش برای جمع‌آوری اطلاعات بر اساس نیاز بیمار
3.4 توضیح نحوه تفسیر اطلاعات برای شناسایی نیازها و اهداف بیمار
3.5 توضیح پیامدهای قانونی و اخلاقی جمع‌آوری اطلاعات بیمار
4. درک نحوه شناسایی اهداف تناسب‌اندام مرتبط با سلامت برای بیماران 4.1 توضیح نحوه شناسایی اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت
4.2 شناسایی زمان مناسب برای دخالت دیگران (غیر از بیمار) در هدف‌گذاری
4.3 توضیح استفاده از اصول SMART برای طراحی اهداف برنامه تمرینی
5. درک نحوه طراحی برنامه تمرینی برای بیماران 5.1 توضیح موارد منع مطلق ورزش
5.2 خلاصه اصول کلیدی طراحی برنامه برای دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت، بلندمدت، شامل ساختار جلسات
5.3 توصیف مجموعه‌ای از تمرینات مؤثر برای:
• تناسب قلبی-عروقی
• قدرت عضلانی
• انعطاف‌پذیری
• مهارت‌های حرکتی
• ثبات مرکزی
5.4 توضیح نحوه ادغام فعالیت بدنی در سبک زندگی بیمار
5.5 شناسایی زمان مناسب برای به‌اشتراک‌گذاری برنامه با دیگر متخصصان
6. درک نحوه تطبیق برنامه تمرینی با بیماران 6.1 توضیح استفاده از اصول تمرین برای تطبیق زمانی که:
• اهداف محقق نمی‌شوند
• اهداف جدید تعریف می‌شوند
6.2 توصیف سیستم‌های تمرینی برای تنوع و اثربخشی برنامه
6.3 توضیح اهمیت ثبت تغییرات برنامه و دلایل آن
6.4 توضیح زمان مناسب به‌اشتراک‌گذاری تغییرات با دیگر متخصصان
7. توانایی جمع‌آوری اطلاعات درباره بیماران ارجاع‌شده 7.1 برقراری ارتباط مؤثر با بیماران
7.2 معرفی نقش و مسئولیت‌های خود به بیمار
7.3 جمع‌آوری اطلاعات با روش‌های مناسب با وضعیت و شرایط بیمار
7.4 نشان دادن همدلی و حساسیت در دریافت اطلاعات
7.5 ثبت اطلاعات با فرمت مناسب برای تجزیه‌وتحلیل
7.6 رعایت محرمانگی اطلاعات بیمار
8. توانایی توافق بر اهداف با بیماران 8.1 همکاری با بیماران برای توافق بر اهداف کوتاه، میان و بلندمدت مناسب
8.2 اطمینان از اینکه اهداف:
• مشخص، قابل‌اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، واقع‌بینانه و زمان‌بندی‌شده هستند
• با اصول حرفه‌ای هم‌راستا باشند
8.3 توافق بر نیازها و آمادگی بیمار برای مشارکت
9. توانایی طراحی برنامه ارجاع تمرینی با بیماران 9.1 طراحی معیارهای نتیجه، مراحل پیشرفت و تمریناتی که:
• مناسب با شرایط پزشکی، اهداف و سطح تناسب بیمار هستند
• با اصول حرفه‌ای هم‌خوانی دارند
9.2 ادغام مؤلفه‌های آمادگی جسمانی مناسب
9.3 به‌کارگیری اصول تمرین مناسب برای بیماران جهت دستیابی به اهداف
9.4 توافق بر سطح سختی برنامه با بیمار
9.5 توافق بر جدول زمانی جلسات
9.6 توافق بر روش‌های ارزیابی و زمان‌بندی بازبینی
9.7 شناسایی منابع موردنیاز، شامل فضاهای غیرورزشی
9.8 ثبت برنامه‌ها به فرمت قابل‌استفاده برای بیمار و سایر متخصصان
9.9 توافق بر نحوه ارتباط با بیمار بین جلسات
10. توانایی مدیریت برنامه ارجاع تمرینی با بیماران 10.1 پایش ادغام برنامه با فعالیت‌های بدنی کلی بیمار
10.2 ارائه گزینه‌های جایگزین در صورت عدم امکان اجرای تمرین اصلی
10.3 پایش پیشرفت بیمار با روش‌های مناسب
10.4 نگارش نامه حرفه‌ای به متخصص سلامت با اطلاعات دقیق و درست
11. توانایی بازبینی پیشرفت بیماران 11.1 توضیح هدف از بازبینی پیشرفت به بیمار
11.2 بازبینی اهداف کوتاه، میان و بلندمدت با در نظر گرفتن تغییرات شرایط
11.3 تشویق بیمار به ارائه بازخورد
11.4 استفاده از روش‌های ارزیابی برای سنجش پیشرفت نسبت به اهداف اولیه
11.5 ارائه بازخورد انگیزشی در زمان بازبینی
11.6 توافق بر نتایج بازبینی با بیمار و سایر متخصصان
11.7 ثبت دقیق نتایج بازبینی
12. توانایی تطبیق برنامه تمرینی با بیماران 12.1 شناسایی اهداف یا تمریناتی که نیاز به تغییر دارند
12.2 توافق بر تغییر، پیشرفت یا پسرفت برنامه برای بهینه‌سازی نتایج
12.3 شناسایی و توافق بر تغییرات منابع و محیط با بیمار
12.4 معرفی تطبیق‌ها به‌صورت متناسب با نیاز و شرایط پزشکی
12.5 ثبت تغییرات برنامه با توجه به تطبیق‌ها
12.6 پایش اثربخشی تطبیق‌ها و به‌روزرسانی برنامه

واحد ۶: آموزش و اجرای تمرینات ورزشی برای بیماران ارجاع‌شده توسط پزشک

خروجی‌های یادگیری معیارهای ارزیابی
1. درک نحوه آموزش تمرین به بیماران ارجاع‌شده 1.1 توضیح اهمیت ارتباط کلامی و غیرکلامی
1.2 توصیف نحوه تطبیق ارتباط با نیاز بیماران
1.3 ارزیابی روش‌های حفظ انگیزه در زمان سختی تمرین
1.4 شرح اهمیت اصلاح تکنیک تمرین بیماران
2. درک نحوه تطبیق تمرین با نیاز بیماران ارجاع‌شده 2.1 توضیح اهمیت پایش پیشرفت فردی در جلسات گروهی
2.2 توصیف روش‌های پایش پیشرفت در طول تمرین
2.3 توضیح زمان مناسب برای تطبیق تمرین
2.4 تشریح چگونگی تطبیق موقعیت یا نوع تمرین با شرایط فردی و محیطی
2.5 توضیح چگونگی تطبیق شدت تمرین با پاسخ و نیاز بیمار
3. درک نحوه مرور جلسات تمرین با بیماران 3.1 شرح علت اهمیت بازخورد در حین تمرین
3.2 بیان دلیل ایجاد فرصت پرسش و بحث برای بیماران
3.3 نحوه ارائه بازخورد دقیق و انگیزشی
3.4 توضیح اهمیت مشاهده پیشرفت نسبت به اهداف
3.5 تشریح اهمیت اطلاع بیماران از فرصت‌های آتی تمرینی
4. توانایی آماده‌سازی منابع مورد نیاز برای جلسات تمرین 4.1 انتخاب تمرینات متناسب با اهداف و نیاز بیمار
4.2 تأمین و آماده‌سازی منابع و تجهیزات لازم برای تمرین برنامه‌ریزی‌شده
5. توانایی آماده‌سازی بیماران برای جلسات تمرین 5.1 ایجاد آرامش در محیط تمرینی
5.2 تشریح اهداف و تمرینات برنامه‌ریزی‌شده
5.3 توضیح ارتباط اهداف تمرین با نیازهای بیمار
5.4 شرح تقاضاهای فیزیکی و فنی تمرین
5.5 توضیح پیشرفت یا پسرفت تمرینات برای رسیدن به هدف
5.6 ارزیابی آمادگی و انگیزش بیماران
5.7 توافق بر تغییرات لازم جهت پیشرفت مستمر
5.8 ثبت تغییرات اعمال‌شده در برنامه تمرینی
6. توانایی آموزش و تطبیق تمرینات برنامه‌ریزی‌شده 6.1 استفاده از سبک‌های انگیزشی متناسب و حرفه‌ای
6.2 توضیح هدف و ارزش گرم‌کردن
6.3 اجرای گرم‌کردن مناسب با تمرین و محیط
6.4 بهره‌گیری بهینه از محیط تمرین
6.5 ارائه دستورالعمل‌ها و نمایش‌های دقیق و ایمن
6.6 تطبیق ارتباط کلامی و غیرکلامی برای درک بهتر
6.7 اطمینان از توانایی اجرای مستقل تمرین
6.8 تحلیل عملکرد و تقویت مثبت در طول تمرین
6.9 اصلاح تکنیک در زمان مناسب
6.10 پیشرفت یا پسرفت تمرینات متناسب با عملکرد بیمار
6.11 پایش و اصلاح شدت تمرین بر اساس شرایط بیمار
7. توانایی اتمام مؤثر جلسات تمرین 7.1 اختصاص زمان مناسب برای مرحله پایانی
7.2 توضیح اهمیت تمرینات سرد کردن
7.3 انتخاب تمرینات سرد کردن متناسب با شرایط بیمار
7.4 ارائه بازخورد و تقویت مثبت
7.5 توضیح ارتباط پیشرفت با اهداف
7.6 ایجاد فرصت برای پرسش و بحث
7.7 اطلاع‌رسانی درباره فرصت‌های تمرینی آینده
7.8 آماده‌سازی محیط برای استفاده مجدد
8. توانایی مرور جلسات تمرین 8.1 بررسی نتایج همکاری با بیماران و دریافت بازخورد
8.2 ارزیابی تطابق جلسات با اهداف، کیفیت رابطه و سبک آموزش
8.3 شناسایی روش‌های بهبود عملکرد فردی
8.4 توضیح ارزش بازتاب فردی (Reflective Practice)

⛔ظرفیت پذیرش :

10 نفر میباشد
پس از تکمیل ظرفیت ثبت نام بسته میشود

جهت كسب اطلاعات بيشتر از طريق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.WhatsApp : +98 923 375 0319WhatsApp : +49 151 21 56 44 56 (پاسخ گویی از طریق واتساپ)